RAMOWY ROZKŁAD DNIA dla dzieci 3-letnich
7.30 – 8:20 | Pożegnanie rodziców i przyjmowanie dzieci, zabawy poranne indywidualna realizacja zadań edukacyjnych, wspólna zabawa z udziałem nauczyciela oraz zabawy swobodne według zainteresowań dzieci. Kontakty indywidualne – rozmowy, obserwacja zachowań i umiejętności dzieci. |
8.20 – 8.30 | Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, przygotowanie do śniadania. |
8.30 – 9.00 | Śniadanie – wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania. |
9.00 – 10.20 | Zabawy integracyjne, zajęcia edukacyjne, zabawy dydaktyczne, zabawy z muzyką, plastyczne, gimnastyka, zabawy językowe. Spacery, swobodne zabawy na placu zabaw, wycieczki. Zabawa dowolna, układanie składanek i klocków, śpiewanie piosenek, zabawy rytmiczno-taneczne czytanie bajek. Dostosowana do możliwości dziecka realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywność (działania zespołowe, z całą grupą, praca indywidualna). |
10.20 – 10.30 | Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, dyżury – przygotowanie do II śniadania. |
10.30 – 11.00 | II śniadanie i realizacja zadań programowych w tym zakresie. |
11.00 – 12.00 | Swobodne zabawy wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka, zabawy w kącikach zainteresowań, rysowanie, majsterkowanie, zabawy i gry językowe, prace porządkowe w sali, kontakty indywidualne. |
12.00 – 12.30 | Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, przygotowanie do obiadu. |
12.30 – 13.00 | Obiad – usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami, przezwyciężenie uprzedzeń, przyzwyczajenie do zdrowego żywienia. |
13.00 – 14.00 | Poobiedni odpoczynek – odpoczynek po obiedzie – zajęcia relaksująco – wyciszające, słuchanie muzyki, czytanie bajek. Ci, którzy potrzebują, mają czas na krótką poobiednią drzemkę. Ponadto: zajęcia dodatkowe zgodnie z harmonogramem. |
14.00 – 14.30 | Czynności samoobsługowe, higieniczne, porządkowe, przygotowanie do podwieczorku. |
14.30 – 15.00 | Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem podwieczorku i realizacja zadań programowych w tym zakresie. |
15.00 – 17.30 | Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu zabawy w ogródku, zabawy dowolne, słuchanie muzyki, aktywne zajęcia, zajęcia rozwojowe, pogłębianie zdobytych wiadomości i umiejętności, tworzenie sytuacji edukacyjnych mających na celu rozwój indywidualnych cech, udział w ćwiczeniach korekcyjno – kompensacyjnych. Oczekiwanie na rodziców, kontakty indywidualne z rodzicami w miarę zaistniałych potrzeb, rozchodzenie się dzieci. |