W celu realizacji obowiązujących treści programowych nauczyciele wykorzystują różnorodne metody aktywne, problemowe i twórcze oraz metody tradycyjne. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności, czyli zabawę. Organizacja pracy nauczyciela z wykorzystaniem ww. metod uwzględniać będzie wszechstronny rozwój dziecka.

Do metod tych należą m.in.:

  • pedagogika zabawy wg Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA
  • metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
  • metody związane z nauką czytania: Bogdanowicz, Cieszyńskiej, Domana
  • Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz
  • metoda oparta na tzw. nauczaniu „poza klasą”
  • metoda aktywnego słuchania muzyki, w tym przede wszystkim klasycznej, wg Batii Strauss
  • opowieści ruchowe
  • gimnastykę ekspresyjną Rudolfa Labana
  • relaksację
  • techniki parateatralne, bajkoterapię
  • metoda malowania dziesięcioma palcami wg R. F. Show
  • metody z zastosowaniem programów komputerowych na tablicy multimedialnej
  • zabawy paluszkowe
OFERTA