Oferta edukacyjna gwarantuje wszystkim dzieciom możliwość skorzystania z konsultacji ze specjalistami i podjęcia systematycznej terapii specjalistycznej.
Opieka specjalistyczna polega na wspomaganiu indywidualnego rozwoju dzieci poprzez organizowanie i udzielanie wychowankom i ich rodzicom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, logopedycznej, fizjoterapeutycznej w zakresie:
- diagnozy dziecka (rozpoznawania mocnych stron i ewentualnych deficytów rozwojowych, dysharmonii);
- organizowania różnych form pomocy (zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, psychologiczne, fizjoterapeutyczne, logopedyczne);
- konsultacje i porady specjalistów;
- wspierania rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu trudności wychowawczych;
- umożliwiania rozwijania umiejętności wychowawczych rodzicom i nauczycielom (psychoedukacja, poradnictwo).
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i logopedyczna dotyczy przede wszystkim:
- dzieci niepełnosprawnych;
- dzieci, u których stwierdzono specyficzne trudności, uniemożliwiające uzyskanie gotowości do podjęcia nauki w szkole;
- dzieci o nieharmonijnym rozwoju;
- dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej;
- dzieci z trudnościami adaptacyjnymi;
- dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
- dzieci z wadą wymowy.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i logopedyczna udzielana jest dziecku:
- na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
- na podstawie opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej;
- na wniosek nauczyciela;
- na podstawie wstępnej diagnozy dokonanej przez nauczyciela lub specjalistę;
- na prośbę rodzica.
Zajęcia terapeutyczne oraz korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są zależnie od potrzeb przez: psychologa, logopedę, terapeutę pedagogicznego, pedagoga specjalnego, fizjoterapeutę.